Vepsebolet

Veps

Veps er en storebarnsavdeling med 18 barn og fire voksne, hvorav tre er 100% og en 60%. Hovedfokuset vårt er lek, mangfold og vennskap, og dette setter sitt preg på hvordan vi jobber. Arealet brukes godt, og vi leker mye i grupper, med voksne som støtte. Vi er opptatt av at alle skal ha noen å være sammen med, og vi snakker mye om hvordan vi skal snakke til hverandre, lytte til hverandre og være oppmerksomme på andres ansiktsuttrykk og kroppsspråk. Alle mennesker er forskjellige og liker forskjellige ting, og alle er vi flotte akkurat som vi er.

Eventyr og fantasi er vi glad i, og det er ikke sjelden vi tar fram eventyrkoffertene våre. Dette gir fine muligheter til å ha gode samtaler med barna i etterkant.

Selv om barna ikke får bestemme alt på avdelingen, ønsker vi at de skal ha innvirkning på egen hverdag. Vi ser hva barna er opptatt av, og følger gjerne barnas initiativ i aktiviteter og opplegg.